söndag 13 november 2011

Vattentemps dipp och lågvatten

Ja då har man kört 5 dagars gäddfiske. Måndagen började med högvatten och bra vattentemp 7,3grader under veckan så sjunk vattnet efterhand idag hade det sjunkit rejält vissa vikar var på gränsen till torrlagda likaså vattentempen hade sjunkit till 5,3 på dom varmaste platserna som kallas hade jag inte mer än 3,8 så idag kändes det att vi är framme i november.Efter en del trixande att komma in i vikarna kunde jag börja fiska hade gjort en drift på 30 meter när jag fick en 50cm gädda efter ytterligare 20 meter fick jag så en skaplig på 82cm dom verkar stå mellan 2,5m till 3,0meters djup i närheten till sluttning och betesfisk när jag drev ut på 3,5meter och djupare så jag mycke ekon av betesfisk på lodet. Fick totalt 8 stycken idag varan en var under 75cm störst var en rund och fin på 92cm. Av dessa åtta gäddor tog jag 6 st på SvartZonker McTail finmört och 2 på SvartZonker McTail  Mälaren tyvärr så såg jag min finmört segla mot horisonten för att försvinna för alltid :( Det är tyvärr sån som händer men det är JÄVLIGT surt när det var den enda jag hade,testade en massa olika efter att den flög men det var inget som passade. Ska se om jag inte kan få tag i någon mer för det kan ju gå att fiska om en vecka om inte Kung Bore bestämmer sig för att svepa in oss i en vitskrud som jag hoppas att han inte gör.Nu väntar en vecka med barnen utan fiske men med en massa annat i stället. 
                           
                   Så till nästa gång SKIT FISKE PÅ ER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar