onsdag 9 november 2011

Åter ligger skärgården i dimma.

Gäddpass nr tre denna vecka. Ja vad ska jag skriva om denna dag jo jag tackar mig själv för att jag investerade i en GPS map för ett gäng år sen den kom väl till användning idag. När jag gick ut med båten imorse hade jag som sämst sikt på 50 meter inge vidare kan jag lova. Men det hindrade inte mig suget efter att få svinga gäddpåken var större. Men tyvärr så blir fisket lidande när det är dimma och vindstilla fisken är inte alls på hugg humör. Det var svårfiskat igår men inge mot vad det var idag.Totalt vindstilla och dimma det kändes som man låg i en stor mjölsäck.Men jag lyckades lura upp ett par gäddor i alla fall störst var ett monster på hela 85cm :) dom andra är inget att skriva om,kan väl säga så här mitt bakhandtag på spöt var längre. Lägger in en bild så ni kan se hur det såg ut i dag på morron. Jag lovar att man känner sig rätt vilsen när man ligger mitt ute i en större vik och allt runt om är gråvitt man tror att man kör rakt men inte då färden ser mer ut som en pissnödig hund har gått där.

Kan väl säga så här SKIT vad bistert med dimma!!!!

Men efter dimma kommer Gädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar