torsdag 24 november 2011

Då var man igång igen.

Blev rätt förvånad i morse när jag kom till båten det var någon som hade dragit ur pluggen i kalmarsund.Det var ca 20cm vatten under kölen på båten det var med andra ord extremt lågt vatten.Var lite bökigt att ta sig ut med tanke på att jag inte kunde använda någon av motorerna dom första 6 metrarna men det löste sig med ett hopp från bryggkanten och fart på båten nu kom bara nästa problem skulle jag kunna komma in i viken som skulle fiskas.Jo men det ska nog gå visst grunt var det men jag fick köra med den frontmonterade då gick det.Nu skulle det fiskas gädda men var står dom idag då mån tro.Det är bara börja leta idag har det ju börjat blåsa en sydvästlig vind så det blir att drifta tills jag har kontakt sen dumpa draggen och fiska av noggrannare far ett par snipor att börja med efter en timmes fiske får jag en som är värd att mät och den mäter 82cm får även en som hade kondition som en vår fisk som jag tippade till ca 3,5 kg fram till kl 11.30 har det bara varit smått så jag bryter för ett par korvar.

 
Efter att fått i sig lite käk så var koncentrationen tillbaks igen. Hoppas att dom lite större har lunch aptit nu så medelvikten kommer upp en aning. det tar väl en halvtimme innan jag hittar lite fisk,mitt i ett spinnstopp känner jag en liten pillning i andra änden så jag sätter in ett mothugg och fast fisk känner att det är lite bättre än dom tidigare men ingen jätte.Efter en kortare fajt med ett par korta rusningar så kan jag handlanda en fin fisk på 102cm och 6180gr tyvärr så blev det inga bilder på denna fisk på grund av att jag lyckades att sätta en av tre krokarna i pekfingret som tur var tog benet imot så inte hullingen gick in plus att jag skar mig på gälbågarna så man blödde rätt bra. Körde upp mot vinden för en ny drift hittade lite fiskbart djup igen efter två kast fick jag en 2,5kg som följde med in som en sopsäck så man kunde tro att den var lite större men inte då nya kast mot stor fisken.Fick släppa mig en bit till för att få lite nytt vatten att fiska på drog iväg ett guttit kast precis efter ner slaget smäller det till i spöt detta verkar var en bättre fiske denna med.Denna fisk rusar ett gäng gånger vid båten innan jag kan få tag i ett bra gälgrepp.Något smalare men inte jättsmal 98cm och 5920gr.
5920gr

Så jag är nöjd med dagens fiske visst dom har varit lite svår flörtade men jag har fått ett gäng att hugga och det är huvudsaken.Facit för dagen blev 1 fisk över 100cm och 2 över 90cm totalt blev det 15 st.Nu är det dax att bryta för det börjar skymma.När jag kommer till båthamnen ser jag att vattnet har börjat stiga det har stigit ungefär 15 cm sen jag gick ut i dag på morron.
Så till nästa gång PETHUGG på er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar