lördag 26 november 2011

Går dagens fiske 25/11.

Ja då var man ute på dag två då. Vattnet hade stigit en aning nu var det bara 10cm under normalvatten ståndet.Det är en underbar känsla att stäva ut i skärgården i november helt ensam dom som man träffar på nu är oftast fiskare som en annan med andra ord helt friska människor. Man står där i fören på båten och piskar ytan med linan och hoppas på att dröm damen ska falla för betet man valt ut.Nä nu över till fisket jag hade en magkänsla av att det skulle bli att leta idag och mycke riktigt var det så det tog mig nästan en timma att få första fisken men nu hade jag ett hum om var dom står och vilket djup jag skulle leta på.Hade några följare efter men ingen som ville dra i sig betet betes byte nu åkte det på en Hellhound i färgen Hot 9 Dollars Bass hade bara fiskat med den ett par gånger tidigare det är grymma beten lätt fiskade. Andra kastet får jag ett framåt hugg så det var bara rycka och där satt dagens 4 gädda en fin sak på 6680gr och 100cm skönt dagen räddad.Efter vägning och foto fick den simma tillbaka för att växa till sig.Nya kast med Helveteshunden  det tog ytterligare ett 10 tal kast innan nästa beslöt sig för att smaka

på hunden denna gång en fisk på ca 85 cm fick ytterligare 3 st mellan 70 och 80cm gått mos vill jag säga. Flyttade mig ett kast avstånd med båten för att få ofiskat vatten första kastet efter ankring smäller det till rejält i spöt lite pump sedan ner efter botten och in mot båten denna gädda var ingen jätte men en god 5a vikten var 5620gr och 95cm.


Dessa två fiskar verkade vara fisk som kommit in för dom hade ingen mask på sig och dom var väldigt fina i färgena.Jag var helnöjd med två fiskar över 5 kg fortsatte med hellhounden  ett tag till med tanke på att jag fått 2 över 5 på den inom en timme så den fick bada ett tag till fick ytterligare en på 5140 på hunden sedan var det stendött på den. Så det var dax att byta till en Smuttly T6a i andra kastet får jag ett hugg som känns som en domuskasse upp kommer en smällfet gädda på 84cm och med en vikt på

Kolla i svalget

4820gr. När jag plockar bort betet ser jag att det är något som sticker upp ur svalget så jag tar tag i fenan som sticker fram med tången och det visar sig att det är en liten gädda på ca 6hg. Visste att gäddan är glupsk. Denna gädda lider nog av hetsätning med tanke på att den skulle trycka isig mitt jerkbait med:) efter den gäddan dog fisket ut för att börja igen vid halv 3 tiden då fick jag ett gäng till med en riktig slang 97 cm och 5100gr.Dagens beten som funkade bra var Hellhound och Smuttly T6 men jag fick även på SvartZonker.
Dagens Hjälte HELLHOUND

Totalt under dagens fiske fick jag 16 gäddor med 4 över 5kg så klart godkänt i mina ögon sett.Får se om det blir något fiske under helgen väderprognosen säger kraftiga vindar. Och med tanke på att jag skriver detta på lördags kvällen så kan jag bara säga att det stämde det har blåst bra idag och värre ska det bli till i morgon med STORM varning så det verkar som det får bli vila imon:(

                    Så till nästa gång på med MAGNUM BETE och HÅLL I HATTEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar