tisdag 8 november 2011

Svår fiskat idag.

Ja då var det tur numer två för denna vecka. Väderprognosen såg inte så lovande ut men vad gör det jag kanske har turen på min sida. När jag anländer till båten ligger sundet som en spegel inte en krusning så långt jag ser. Men ut ska jag, för man vet ju inte när Kung bore slår till. Packar båten med diverse grejer för man vet inte vilket humör dom gröna damerna är på. Misstänker att det kommer att bli svår fiskat idag. Börjar med att köra lite jerkbait sen får vi se vad som händer.Får en liten efter en halv timmas fiske. Den tar betet väldigt försiktigt den sitter längst ut i underkäken ,efter den är det dött i nästan två timmar. Testade en heldel olika beten och färger under dessa två timmar till slut kom jag fram till SvartZonker tailarna. Började med en i färgen firetiger fick ju på en igår så varför inte idag men icke sa nicke inte ett pill färg byte till skitmörten. Efter ett par kast hade jag kontakt med gädda men missade nytt utlägg testade med spinnstopp och nu händer det grejer precis efter spinnstoppet smäller det till och gädda nr två får syna insidan av båten innan den får simma tillbaka ingen jätte men 3,5 kg helt ok. Vid 12 tiden kommer det lite vind och med vinden kommer gäddorna jag får 6 stycken på 10 kast med topp på 4,8 dom andra låg från 3,5 upp till 4,5kg vid 12,30 lade sig vinden igen och sjön blev spegel blank igen. Fick några sporadiska gäddor och en del stötar, Hade även en del följen som stannade brevid båten innan dom stack iväg för att inte visa sig mer.Fortsatte att nöta fram till skymningen men utan större vinst. Men man fick vara ute och se hur hösten skrider fram. Totalt under dagen fick jag 14 gäddor med en medel vikt på ca 3.8 kg godkänt för att tänka på väder förhållandena. Vindstilla lika med svårfiskat. Men skam den som ger sig,för nästa tur kan den stora gröna kärleken fatta tycke för ditt bete som piskas fram i hennes vardagsrum. 

                      Svinga långt i höst vikarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar