torsdag 10 november 2011

SvartZonker McTail dagens räddning.

Gäddpass nr fyra för veckan. Morgonen såg lovande ut från sett att det var vindstilla men jag hade lovat att jag skulle lämna barnen på dagis denna dag så jag kom iväg strax efter åtta. Och vad infinner sig lagom när jag ska åka jo denna förbannade dimma som behagar dyka upp.Men jag stack iväg ändå. När jag var på E22an såg det riktigt bistert ut med minimal sikt. Väl vid båten så såg det ut som det skulle spricka upp men inte under tiden jag fraktade mig till platsen jag skulle fiska.Lagom när jag började fiska började dimman att lätta så sakta nu fattades bara vinden. Vid halv 11 var det fortfarande vindstilla och solsken det var riktigt skönt faktiskt.Testade mig fram vad som var rätt för dagen testade fluga,jiggar,spinnfluga,vobbler,jerkbait och sist men inte minst tailar.Hade väl kastat ett 10 tal kast när jag hade första hugget men miss dom var mycke försiktiga idag man känd bara en liten stöt på betet så det var bara att koncentrera sig på minsta pet.Det tog fram till kl 13 innan jag lyckades få första gäddan efter den så började det blåsa lite ca:4-5m/s men det räckte för att gäddan skulle börja hugga fick 4 st i snabb takt sen dog det ut för att börja hugga igen vid 14 tiden då jag fick ytterligare 6st fiskade fram till klockan 15.10 sen var det dax att packa ihop för dagen.Dagens räddare blev SvartZonker McTail plast i färgen skitmört.I morgon blir det vila för mig hemmet behöver ses om med och vem vet det kanske blir in tur till Kalmar och snacka lite skit med Johan Fager på AT Outdoor.
Dagens HJÄLTE!!!
                            Till nästa gång svinga hårt och Hårda mothugg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar