onsdag 14 mars 2012

Vår premiär på Gädda

Då har man kört premiär på gädda denna vår. Tyvärr så han jag inte med att uppdatera igår kväll pga att jag var rejält sliten efter dagens fiske. Kan säga att jag hade ett SJUKT bra fiske men tyvärr saknades vikten på gäddorna.Jag hade 3 st över 90 cm men tyvärr var dom som tidiga höst gäddor största vara på 95cm och vägde 5740gr visst det är en skaplig gädda men för att vara en vår fisk nä tyvärr. Kan säga att det var ett riktigt slaktfiske under dagen jag har varit med om att få mycke fisk men inte som denna dag.Vissa dagar när man kört 2 man i båten och fått fler än 50 har vi tyckt att det varit bra men jag hade själv 50++.Jag började fiska vid strax efter 9 och körde till 3 på efter middagen och det räckte gott tanken var att jag skulle kört till kl 6 men avbröt vid 3 istället. Dom var som galna dom högg på allt hade man betet inne vid båten liggande i vattnet small det lät man betet ligga stilla efter utkast small det. När man inte hade kontakt med fisk på två kast funderade man på vad som var fel helt sjukt. Jag fick ett rejält träningspass för benen det blev ett gäng gånger man fick kliva ner från fören och sedan upp igen så det känns i knän o benen idag men vad gör väl det jag har fått ont av nåt jag ÄLSKAR att gör och det är att fiska gädda. Hoppas på att MEGA GÄDDAN kommer på besök i min båt i år med.


Så till nästa gång BLODIGA FINGRAR på er:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar