onsdag 28 mars 2012

Fisketuren från HELVETET

Ja det verkade som oturen kom med en dags fördröjning:( Jag han inte mer än att komma i båten förens det började,När jag skulle låsa upp kättingen så lyckades jag att sumpa min mobil i vattnet så det var bara att börja gräva med håven i gyttjan, fattar inte att fruntimmer betalar en jävla massa pengar för att bli insmord i den skiten. När jag väl fått upp mobilen och slagit ur vatten och gytja bar det iväg mot gäddvikarna. Första ankringen satte på en hellhound i tredje kastet går linan av och det blir ett värdsrekord på ca 100,7 meter :) på med ny tafs och bete. Tar tailspöt istället denna gång har ett par pet utan att lyckas sätta krokarna i femte kastet lyckas jag sätta fast krokarna i en 5+ efter att jag har släppt tillbaka den tänkte jag att jag ska flutta mig en bit det ligger en annan båt en bit ifrån mig som ser att jag tar upp draggen för en flytt och tror inte att dom tänker vara snälla inte då, dom kommer körande i 4 knop ca 20 meter från mig bara för att vara först på nästa plats även att dom inte hade grejer för det. Det var nämligen så att dom fiskade med fluga och jag såg aldrig att dom lyckades få något överhuvud taget. Efter det fick jag en svans flyttade jag flyttade dom satans skit vad le jag blir på såna. Så till slut flyttade jag ut där det blåste som mest för där kunde inte fjollorna kasta haha det tog inte mer än en timma förens dom gav upp:) Tillbaka till fisket idag var det rejält svår fiskat hade massa följen och små nafs bara. Nu har även leken börjat hade flera ställen där det kom en hona tätt följd av ett gäng bockar så det är klart att det var svårare.Tillråga på att det var svårfiskat så blåste det som satan i byarna båten vred sig hela tiden. fisket avslutades när jag upptäckte att min fin mört av Mctail hade spruckit och sjunk som en sten. På hem vägen med båten så kom även STORMBYN från helvetet med regn som piskade var torr innan nu var man som en dränkt råtta. Så jag kan inte säga att den fisketur var skön direkt. Han väl få ett tio tal pikes innan jag slutade.

Så till nästa gång har inget råd haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar