söndag 25 mars 2012

PTC klart

Då var PTC klart för denna vår. Jag kan inte klaga så mycke på vädret denna helg lite lite vind bara på lördagen men vad gjorde det trevligt sällskap både i båten och på sjön. Helgens största fångst lyckades jag med vid bryggan på lördags morron när ett av dom tävlande lagen var på skämt humör ( tänker inte nämna vilket) så jag tackar och bugar det kommer tbx( hoppas kaffet smakade i koppen haha). Det blev en lång dag på sjön på lördagen tror det blev 12 timmars dängande med en timmes matrast. Kocken hade bestämt att det skulle grillas fläsk karre med potatissallad till kan väl säga så här det satt som en smäck.

Grillmästaren
Vårat fiske började vid ca 05.30 det är helt klart att man måste vara tokig inte ens tidningsbudet hade kommit när jag åkte men vad fan man lever bara en gång så då får man vara tokig haha. Fisket började rätt bra meed fisk efter en halv timme tyvärr vardet mycke små fisk som var framme och nöp i betena eller så bara stötte dom till. Vi fick ca 15 gäddor under förmiddagen sedan dog fisket ut helt vi hade mest följen som kom glidande en halvmeter efter betet. Eftermiddagen blev inte bättre tyvärr det enda som nappade var solen som gassade från en klarblå himmel. Vi avslutade fisket vid kl 18,00 helt klart en skön lördag. Söndagen var vi på plats vid bryggan kl halv 7. En snabb lastning av båten och iväg vädret såg lovande ut soligt med vind dom hade lovat vind på 14 m/s under natten och dagen. På morgonen var det inga 14 m/s snarare 7 m/s men det fick vi smaka på efter 1 1/2 timme senare då piskade det på rejält. Fisket var betydligt bättre idag vi hade fisk med engång medelvikten var högre men inga jättar. Vi fick flera fiskar runt 90cm med topp på 97 cm så vi var glada när det drog sig mot dagens slut. Och det bästa var att jag lyckades fippsa J.F på näsan så mitt mål var helt klart lyckat. Så en snabb summering av helgen HELT KLART GODKÄND. Visst hade det varit roligt att vinna PTC men jag vet att vi hade gjort det om fiskgudarna varit på våran sida denna helg;) Så förhoppningsvis kan man få ge Pike tracker Teamet en ny match i höst.

Så till nästa gång VAR RÄDD OM VÅRA BIG PIKES så kan våra barn njuta som vi gjort denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar