lördag 31 mars 2012

Gäddfiske i snöfall

Då hade man kört sista passet innan GÄDDFISKE FÖRBUDET som träder i kraft den 1/4 och ligger till 31/5. Jag hoppas att folk RESPEKTERAR detta förbud så att vi kan ha ett bra gäddfiske även i framtiden. Det var ett avslut med kraftig blåst och snöfall men vad gör man när gäddtarmen skriker,Jo man trycker på sig ett par extra lager kläder och ger sig ut. Jag fick ett mobilsamtal från Pike tracker Fredrik Radsby igår kväll som frågade om vi skulle slå följe visst tackade jag ja till det. Vi mötte upp vid min båt vid kl 06.00 det blåste en måttlig nordvästlig vind och var +1grad dom hade lovat snöfall och frisk nordlig vind under dagen men det hindrade inte två Gäddfreaks att ge oss ut:) När sjuka människor sitter inne är vi friska ute på sjön i jakten på Träsktanterna. Men tyvärr visade sig fisket vara svårt vatten tempen hade droppat 3grader på 2 dagar så dom stog nog som ett gäng med fiskpinnar på botten. men vi lyckades lura upp ett gäng ändå synd var det att det var bara cykelstyren som Radsby säger.Vi hade en hel del följen plus att dom var framme och stötte på betena.Mellan 10 och 11 tiden drog snön in och jag vill lova att det snöade rätt bra vid vissa tillfällen men vi höll humöret och värmen upp med glada skratt jag kan inte säga att jag hade tråkigt under denna tur. För mig funkade det med en Westins jätte idag men jag fick även fisk på tailar och jerkbaits. Tyvärr fick jag offra en hellhound till gäddgudarna igen :( men vad gör man inte för att visa respekt:) Jag tänker inte skriva någon toppvikt men vi fick ju fisk trots kyla och snöfall. Vi höll ut till kl 15,30 då fick det vara. Jag har fiskat i mycke skitväder men detta var nog ett av dom bästa skitväder hittills:)Fingrarna har det inte riktigt slutat att sticka i än men det är gäddfiske som vi varit ute på inte söndagsfika i någon björkbacke. Till sist vill jag Tacka Fredrik Radsby för trevligt sällskap och goa skratt under dagen.

Så till sist NÄR NORDAN VINDEN SKRIKER PÅ MED BJÖRNF***A och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar