onsdag 28 mars 2012

Banan i båten.

Det bestämdes att jag skulle fiska tillsammans med Radsby och Johan Bananen Fager igår. Som vanligt hade det varit besök i min båt Bananen Fager hade lämnat en present till mig i form av en banan, och ni vet ju vad banan och fiske är japp otur det var bara att ta tag i oturen och kasta den överbord och hålla tummarna på att det inte stämmer. Men jag vet inte riktigt om oturen stannade kvar i Radsbys båt för där verkade det inte funka alls fisket allså. För mig gick det bättre inga jättar men fisk upp till 5 kilo blev det i min båt. Jag fiskade med både tailar och jerkbait och även med vobbler och fick på allt. Men bäst gick faktiskt tailarna från Brunnbergs men även från Zonker fiskade bra. Hårda och distingta hugg som sätter sig i ryggmärgen så som det ska göra det är så gutt. Mitt facit stutade på ca 20 gäddor med varierande storlek. Vet bara att det var någon som kände sig utfiskad. Men nästa gång kan det vara jag som står där med rakt spö men denna gång var det jag som fick kröka spöt. Till sist ett säkert vår tecken jag hade den första skräntärnan för året.

Så till nästa gång SÅRIGA FINGRAR på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar