måndag 19 mars 2012

Gädda i både vaket och sovande tillstånd

Ja våren är här och man både fångar gädda i vaket tillstånd och drömmer om dom. Det är underbart att stäva ut i våran vackra skärgård och se hur havsörnar spelflyger och svanarna slåss om sin partner. Suget efter att få fiska efter dom gröna monstren i vikarna och att få svinga hundra grams beten hej vilt är som en drog för oss som älskar den perfekta jägaren i våra vatten. Jag har varit ute på ytterligare ett gäddpass under helgen men resultatet var inget att skriva om visst fick jag gädda men vikterna var blygsamma :) Men tokig som man är så ger man sig ju inte. Nu nalkas det tävling till helgen två dagar med rå fiske efter gädda:) tänkte att jag skulle försöka fippsa en viss Johan F. på näsan men det är klart det är väl som endel andra personer säger den mannen fel den pojken har matjord i fickorna, men jag ska i alla fall försöka med det om inte annat så får jag väl stå mitt kast med glåp en tid men det bjuder jag han på.
Vad var det Rulle sa i tv för många år sedan jo det var  NU ÄR DET VÅR NU PIPPAR ALLA DJUREN.

Så till nästa gång TUNGA PUMPNINGAR på er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar