lördag 2 mars 2013

Ismete i skjorta.

Lite sen rapport men det får gå hinner inte med allt när man jobbar tyvärr. Jag körde ett pass i torsdag jag kom iväg sent tyvärr men så är det ibland men han med 4 timmars fiske så det blev något. jag kan inte klaga på vädret hittade en skyddad plats bakom en vassrugge som solen gassade rakt in i och nu snackar vi njutning på hög nivå sista februari och man sitter på isen i skjorta det sätter jag högt i värde på. Hade lagt två spön jämns med vassen och två längre ut. Efter någon timme kommer första fällt det blir en liten fisk på 1,5 som får syna isens ovansida. Tillbaka och lapa sol och njuta av att våren kanske är på g trotts allt. Efter en 40min kommer det ytterligare ett fäll lite större ca 2,7 denna gång fin kondition på med nytt bete och tbx i stolen och solen mitt i fejan små blundar och drömmer mig bort i vår vikarna med ett rejält spö i handen och tunga hugg av skärgårds damerna när jag hör ett svagt plingande jopp det är ett nytt fäll när jag kommer fram till spöt så rinner linan i ett gämnt tempo från spolen sätter mot hugg med en gång fast fisk den känns lite större en den innan rusar ett par gånger när den kommer mot hålet, styr in den i hålet och då kommer krokarna flygande skit med men den blir hängande i hålet så jag lyckas få tag i den, visst ingen jätte men ett års bästa. Det är en slank fisk men vad gör det det var ju en gädda :) fram med avkrokningsmatta och våg och måttband samt kameran. Vikten blev 4000 blankt och 91 cm helt klart godkänd längd men vikten var inget riktigt bra men så är det med insjö fiskar. Snabb fotografering och sedan tillbaka med den till sitt rätta element. Jag tackar och bockar för att jag fick den och på återseende. Fortsatte fiska ytterligare en timme men utan resultat. Tyvärr så hade tiden runnit iväg så det var time att dra hem mot ett pass på jobbet.

Tyvärr så är man så seg att man fortsätter att leta efter isgäddorna förhoppningsvis ska jag lyckas med att hitta dom lite större damerna någon gång.

Tillsist: Borra skiten ur vikarna så det blir öppet vatten snart.









   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar