söndag 24 februari 2013

Drömmer mig bort...

Sitter och kollar i ett gammalt album och drömmer om när gäddfisket var som bäst för Taemet. Allt började 97 det året sjösatte jag båten redan den 25 februari och den låg i vattnet till slutet på november.Andra turen vi fiskade fick Libbe sin första 10an en dam på 11,5 om jag inte miss minner mig sedan var rallyt igång. jag kommer ihåg att vi vägde knappast fisk på 7 kilo det var helt sjukt fiske den våren. Vi tog drygt 130 gäddor över 6kg den våren det var helt magiskt det var dubbel hugg på 8or och mindre flera gånger. Jag har för mig att vi tog 12 över 10 från slutet av februari till mitten av april med två fiskar över 13kg. jag har försökt att fotografera av endel av bilderna på endel av dom bilderna jag har. Tyvärr så hade man ingen våg
säck på den tiden så ni får ha översende med att det sitter en våg i käken men inte nu längre.
Men jag kan säga att två av gäddorna vi fick denna vår hade vi tagit tidigare. Vi hade bland annat en fisk som vi tog mot samma plats med tre dagars mellanrum som vägde 10,950 vid båda tillfällena.  

Detta är bara ett axplock ur mitt album. Det var tider det då kunde man nästa säga att det skulle bli fisk över 9kg på den turerna. tyvärr så har dessa vatten bankats sönder och samman bland annat av att det har bonkats mycke fisk för att skryta med, och även av folk som säger sig fiska C&R men när man såg hur dom behandlade gäddorna så fick man maror i veckor släpades upp på berghällar och även fanns det tillrest folk som inte kunde dra av på gasen på båten. Sa till dom ett flertal gånger och fick till svar att dom
inte förstår vad jag menade även att jag sade till dom på engelska.
 
Så måtte VÅREN snart komma för jag vill ut i vikarna och stifta bekantskap med dom GRÖNA DAMERNA igen. Men det ser ut som det är minst ett par veckor tills det kan bli tal om det. Men som talesättet säger Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar