söndag 3 mars 2013

Sniprally

Ja då var denna helg till enda och två pass hans med. Idag har jag och Tomas haft sniprally på isen haha. Var på en rätt trevlig sjö som kan ha förutsättning att ge någon större fisk. Efter en terräng march på ca 200 meter i obanad terräng med pulkor och en heldel snö typ 35cm och snår kom vi fram till sjön. Vi började med att försöka hitta lite lä från den friska vind som låg på rakt in där vi skulle fiska hittade lite men inte helt men skitsamma nu ska grejerna ut. hade fått ut alla spöna på 30 min. Kaffe och snack om både det ena och det andra fäll på mitt spö längst bort givetvis så det är bara att knata iväg. Första snipan landad sedan följer en hugg period på ca 20min vid ena tillfället hinner jag gå 10 meter från spöt när det plingar till under den fick vi sex snipor och ett fäll. Sen var det lugnt i någon timme innan nästa hugg kom. Jag av slutade dagen med två snipor och tre fäll. Samman lagt blev det 10 snips och 6 fäll. Detta är inget att skryta med men det kan vara skönt när det hugger lite ibland även att det var smått möjligheten finns ju att det är en större som står under isen med ett brett tandbestyckat smile. Det blev lite kort men är rätt trött nu har varit igång sedan 04.20 idag.
Men jag hoppas att isen snart är borta så man kan börja fiska som man ska med spön som kvastskaft och beten stora som snipor.

Tillsist: SNÄLLA LÅT NU VÅREN KOMMA KUNG BORE!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar