måndag 18 mars 2013

Ny sjö nya snipor till skymmning.

Tyvärr så har jag varit slö med uppdat pga att jag varit rätt så slut efter mina pass inte pga att jag fått drilla så mycke fisk men utav att ha gått runt hela sjön på jakt efter bättre fisk. Men till fisket nu lördagen blev det en ny sjö som man hört skulle hålla bättre fisk så med en gåd förhoppning bar det iväg. Ska inte bli långrandig efter 4 timmars fiske och borrande hade jag haft 2 fäll men jag skulle inte ge mig så lätt så det var bara att fort sätta borrandet. Vid kl 15 fick jag ett fäll och kom fram till spöt och det rann ut lina i en gämn fart satte mothugg och jodå en lite skit med tänkte jag men blev lite förvånad när det dyker upp en randig riddare i hålet. Bonusfiskar ärju alltid roligt visserligen ingen superfisk men en rolig bifångst.
Riddare på 880gr
På med en ny mört och tbx mot stolen och solen
jag han gå halvvägs när jag hör bjällran igen och
jo men visst nytt fäll men denna gång var det en snipa som tyckte min mört såg god ut.Jag satt kvar i samma i samma område med några kortare flytt resten av dagen. Det kom en mindre huggperiod precis vid solnedgången som resulterade i fyra snipor och tre fäll. Summerar jag dagen så lyckades jag få en himla massa motion och en stadig grund på solbrännan. Men jag är för tokig för att ge mig det kommer en ny dag imorgon och då skulle det testas ett nytt område.



 
Avslutar med en bild på en trött solen som sprider sina sista strålar över isen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar