söndag 10 mars 2013

En suverän beteshink




Jag köpte mig en ny beteshink för ca 3 månader sedan nu, på FÖRENINGS SPORT i Högsby. Jag hade tröttnat på den jag hade innan så jag hittade en från Dart som jag tyckte såg helt ok ut och nu har den varit med på ett gäng turer och jag har bara gott att säga om den. Hinken rymmer 15 liter och har ett bra hantag som man inte får ont i händerna av med engång.Inuti är det ytterligare en näthink som sluter tätt i ovankant så det blir minimalt med spillvatten jag har haft den när jag har släpat pulkan genom skog och lutning som alla andra spann hade pissat som en vattenkran nu har jag inte haft 15 liter vatten i den men dryga 9 liter och det har varit så gott som torrt i pulkan. Näthinken har ett lock som sitter fast och i locket sitter det en lucka så man kommer åt betena genom och i luckan är det uttaget för syrepump det finns en  pump som passar i locket. Jag har använt två olika och båda har får plats utan problem. Givetvis så finns det ett lock med där finns det ett litet minus och det är piggarna som håller det fast att dom går av. Näthinken har jag även bara satt ner i betestunnan om det är så att jag ska iväg dagen efter och den flyter perfekt så man slipper att fiska efter handtaget på morron.

Så min utsago om denna beteshink går bara på plus sidan. Visst den tar lite plats i pulkan men kan man släpa med sig en massa annat så har man plats för en bra hink med. Och denna kommer att få följa med ut på ett gäng turer till och närmast ligger det ett par ispass till tyvärr. Kung Bore vill inte släppa greppet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar