onsdag 13 februari 2013

Abborre pimpel inte min stil.

Bestämde mig för att ta ett pimpelpass efter borre idag onsdag. kände att jag behövde komma ut och rensa skallen en sväng och då väljer man pimpel haha vilken nitlott. Jag har tappat all sting för den fiske metoden man gör ett hål i isen och droppar en liten sketen metallbit till botten och hoppas att man borrat dom i skallen.  Men vad gör man inte för lite ro det blev ett kortpass på ca 3 timmar men det räckte fick väl ett 10 tal borrar inge storlek någon 4hg som störst. Det var bara skönt att vara ute i friska luften. Jag har testat att fiska med min flytoverall tre pass och pimpla i den var inte lättare, det kan ju vara det som är felet att fisken flyr det skulle jag göra om jag var fisk, Tänk dig att det kommer en gulsvart michelin gubbe knatande på isen eller åkande på vattnet, jag kan inte fatta att jag fiskade alltid i overall förr, nu tycker jag att det är så klumpigt och osmidigt men visst det finns ju fördelar och nackdelar med allt.
Just nu känns det som öppet vatten är flera månader bort tyvärr hade ca 20-25 cm is i det området jag var. Men som talesätte är Den som väntar på något gott väntar(alltid)aldrig förlänge.

Så Till Sist: Väntan är snart över!!!!!!!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar