söndag 29 april 2012

Predatorfreak vs Fettfenejägare

Idag hade jag äran att ha med mig en Oldtimer på ett VJ pass tyvärr så har denna person konverterat från en riktig fiskare till något helt annat nämligen att jaga Fettfenefiskar i alla värdenshörn han heter Magnus Klintheim och har en rad med fina gösar på sin meritlista. Jag måste vara snäll mot han i mina inlägg med tanke på att det är hans linder jag har fått lånat så jag vill rikta ett STORT TACK för detta. Nu till dagens absolut bästa del fisket, jag får hålla med en annan person i kommentaren"Ta mig fan gösar är som fruntimmer helt obegripliga" och jag kan säga att det stämde idag. Vi körde lite prickskytte på pelagiska fiskar jag hade flera fina ekon som jag släppte på och fisken steg mot jiggen och synade den för att lugnt simma ner efter en stund eller så brydde dom sig inte allas. Det pelagiska prickskyttet är verkligen en adrealinkick när två ekon blir till ett och man väntar på smällen i spöt men kan vara lika jävla irriterande att se fisken skygga för betet och dyka. Vi körde även vanligt vj men utan större framgång jag lyckades få en gädda efter någon timmes fiske och för min del blev det den enda fisken till min kollega blev det jackport han fick en blivande fettfene käkare:) japp en liten gädda. Den enda som var hungrig var den ena av dom två i båten och det var inte jag som var den hungriga men han fick sig en burgare på sibylla det blev hans bästa hugg :) Nu väntar en fisklös vecka men jag hinner fundera ut nya drix och vila ut trötta kroppsdelar.

Så till nästa gång Skippa gummikallingarn och fjäderfägrejer kör gummijiggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar