söndag 1 april 2012

Mars Gäddor

Ja då ska jag summera mitt mars fiske efter gädda och jag ska bsolut inte klaga det har gått långt överförväntan. Jag har lyckats med två träsktanter på 10 pannor och en på 9 och en på 8kg sen har jag ett par på strax under 7. 
10,220gr 112cm
10,000gr 110cm

Mitt fiske började för ca två veckor sedan första turen gav mig en dam på 9220gr  och ett par 5or och ett gäng med mindre fiskar. Sista vecka nu i mars släppte pluggen,fick två tio på två dagar var av att jag fick en 8700 samma dag som jag fick den på 10,220. Den dagen jag jag fick den på 10 blankt hade jag efter Träsktanternas gammel mormor den fick en 8kilos att kännas mindre fisk en lätt 14++++ jag har sett ett gäng stora gäddor men denna fisk var massiv. Jag kan säga att jag fick en frossa av den fisken som jag inte känt på många år, men det var inte min tur att få stiffta bekantskap med henne denna gång men jag lyfter på kepsen för henne och säger på återsende till hösten. Jag har haft bäst fiske på tailar men det har även gett skapligt på jerkbait men bäst har tailar gått i långsam takt. Jag har kört med Svart Zonker McTail och BB Tail. Jag kan säga att jag har fått höra ett och annat av ett team från kalmar om dessa gummi svansar men vad gör det dom fiskar bra och dom har TAILAT FETT för mig.


8700gr 103cm

9220gr 109cm
Nu har fiskeförbudet satt in så nu ska det dammas av ett gäng med hotspots norr om O-hamn får se vad dom kan ge mig, men jag har inga krav på att det ska väga två siffrigt jag tar mina gäddturer med ro, men är dom stora Träsktanterna på humör för en dans med mina betet så kommer jag inte att tacka nej till en sväng om.


Så till sist I LOVE GUMMI TAILAR testa dom ni kommer inte ångra er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar