torsdag 10 maj 2012

Vertikal vecka.

Då var det dax att ta sig i kragen och skriva lite om två dagar av vertikalfiske. Har kört en heldel att försöka få till det med att prickskjuta på pelagiska gösar och kan väl säga att jag lyckades rätt så bra i tisdags fick jag nytt pb på gös på 3140gr ingen jätte men lika kul för det, men jätte kul med tanke på att jag tog den på prickskjutning ruggigt roligt och spännande att se hela förloppet på ekolodet. Jag fick även en fin gädda på ca 5,5 kg även den på prickskujtning. Fick även en borre på 1140 på vanligt vertikal
 

Tyvärr blev det inga bilder på gösen. Tisdagens VJ pass slutade med 6 gösar och 2 gäddor och 1 borre varav varje fisk var nya pb på VJ.Så jag är nöjd med den dagen.

Idag har jag med varit iväg och frestat gösen lite segare idag men gös i båten blev det idag med totalt blev det 5 st med topp på 2700 och en på ca 1300 dessa två tog pelagiskt grymt roligt fiske fast svårt att få båten i rättläge för en ren träff hade flera idag som steg mot jiggen och stod och glodde på den någon minut innan dom simmade mot botten. Kan säga att huggen jag har haft på dom pelagiska gösarna är rejäla knappt så att jigghuvudet sticker ut ur munnen på dom. Jag hittade mest ekon på ca 5 meters djup över 7-8meter djup. Jag kan rekomendera att testa på pelagiskt fiske det är en nervkittlande upplevelse men den kan även vara jävligt frusterande att se fisken stiga mot jiggen och sedan bara dyka igen men när hugget kommer glömmer man frustrationen snabbt. 
Så vad ska jag säga om denna vecka i Gösens tecken jo det har börjat bra vill jag lova. Får se om det blir något fiske under helgen har inte bestämt det än men det blir inget gösfiske i varje fall.

Så till nästa gång STINKANDE JIGGAR på er:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar