torsdag 26 april 2012

Första vertikalpasset klart

Har lagt vårfisket efter gädda på hullan för i år nu blir det att satsa på att jaga gös och diverse andra arter resten av sommaren. I dag hade jag mitt första pass på gös för året det gick över förväntan fick 6 stycken så jag är helt nöjd visst det var ingen storlek på dom den största vägde ca 2,5 en mörkmustig hane och dom andra var från kilot och ner till ett halv kilo men vad gör det det var gös och det är det jag räknar visst hade det varit kul med ett pb men det tar jag nästa gång. Hade lånat en kompis båt pga att jag var och besiktade mitt slagskepp och tyvärr så tyckte rosthackarna att det var dålig bromsverkan på ena sidan så det var bara att låta den stå hemma idag. Efter lite pillande med ekolod och annat som var nytt för mig så var det äntligen dax att släppa jiggen mot botten. Hade laddat upp med diverse färger och storlekar och endel illa luktande vätskor som skulle locka dom till hugg. Det tog knappt två timmar innan första satt på kroken sedan kom det två till i snabbtakt sedan var det lungt fram till tio då fick jag den på största. Det känns skönt att få börja vj säsongen med 6 gösar alltid bra istället för att köra ett par fisklösa pass. Dagen färg var en orangefärgad fins 5,75tum men fick även på 7 tummare. Jag fick även två borrar som en extra bonus. Tyvärr blev det inga bilder pga att det regnade lätt under större delen av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar