lördag 14 april 2012

Trix o Fix

Har fixat och trixat lite. Phantomen har legat i en låda under ett par års tid har fiskat med den men utan resultat. Så det blev första offret för sågen. Har varit och provkastat med den och jag blev hel nöjd med resultater gången blev både s formad och vaggande och som ett plus den knallröda tailen förhoppningsvis en magnet. Sedan har vi ett av mina favvo beten lillebroren till Hellhound, Hellpuppy. Såg en sida från USA att dom hade börjat med tail även på detta kanonbete, men som vanligt tar det väl ca 2 år innan detta bete kommer till Sverige så jag testade att göra ett själv och jag lyckades väldigt bra utan några större ingrepp fick den en gummisvans. det enda jag har fått göra är ett nytt krokfäste men funkar den inte som en magnet så är det bara att ta bort gummirumpan och flytta bak kroken igen.
Pimpad Phantom

Pimpad Hellpuppy

Har även provkastat detta bete gången på dessa beten är grym innan och den blev inte sämre med en gummirumpa visst den glider inte ut lika mycke nu som innan, nu sticker den ut ca 40cm men gummirumpan viftar rejält både vid jerk och vanlig inspinning. Jag tror detta bete kommer att bli dödligt giftigt ska bli riktigt intressant att få provfiska det ordentligt. Med utdragen tail blir betet 13inch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar