onsdag 21 december 2011

Vattnet blev som sirap.

Jag skulle inte skrivit i går att man inte behövde en isbrytare.Har kört ett pass idag vatten tempen var katastrof hela området där jag fiskar låg på minus sidan från -0,4- -1,5 i ytvattnet.

På morgonen hade jag svag vind som rörde om men vid middagen så blev det stiltje inte en vind il efter en timme såg jag att det hade börjat bildas is inne vid kanterna och i små vikarna efter ytterligare en stund hade större delen av området förvandlats till sirap.Lina hade förvandlats från 0,36mm till ett mindre rep av is sörja.
Ett av dom mindre is beläggen jag hade.

Fick väldiga problem att fiska så jag fick packa ihop tidigare än planerat när jag åkte från området hade ca 65% blivit till en issörja jag hade till och med fått isbeläggning på båten.Men tillbaka till fisket svårfiskat ja med tanke på omständigheterna är jag glad att jag fick något överhuvud taget. Jag fick 8 st med topp på 5180 dom andra var i varierande storlek men dom flesta var mellan 75-85cm. I dag funkade bara tailar SvartZonker Mctail Finmörten var det som drog största lasset huggen var det ingen tvekan i det small på ordentligt dom flesta hade inhalerat tailen.


Testade med olika jerkbait men utan resultat bland annat ett Ace bete som jag fick av Lundgrens fiske det var ett intressant bete.Det hade ett gäng med rasselkulor och jag vill lova att dom hördes i vattnet men det hjälpte inte det minsta.Dom gäddorna jag fick var parkerade mellan 2,5-3,5meter och det var bra drag i dom:). I morgon får det bli en sabbats dag och för den delen kommer man nog inte kunna fiska om det inte blir någon vind under kvällen och natten så jag ska ge mina rullar en omgång med lite olja så dom är redo för fajt igen jag hoppas att jag kan komma ut på fredag.Så jag håller tummarna att det ska bli mildare för dom finns där dom GRÖNA SKÖNHETERNA:)


Så till nästa gång VARMA VINDAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar