söndag 25 december 2011

Gäddfiske och skinkmacka

Juldags morgon då ska folk gå på julotta jag själv före föredrar att åka på sjön och fiska gädda med ett par skinkmackor i väskan.Vädret var på min sida idag vind och plusgrader nice:) förhoppningsvis var inte gäddorna helt frusna efter ett par dagar med minus grader.Jodå dom var på hugget även att dom hade frossat i mört och id flera av dom gäddorna jag fick var riktigt runda med fenor som stack upp ur svalget.Fick en bonus fisk en fin abborre som tyckte att svartzonkern skulle smaka.
Vikt 1440gr och 49cm


Både gäddorna och abborren stog på 3meters djupet och huggen var det inget fel på heller jag missade fyra fiskar under dagen och totalt fick jag 12 gäddor med topp på 5220 sedan var dom mellan 73 till 92 cm resten så jag tycker det är helt ok för att vara sista veckan på året och med öppet vatten så man slipper borra något löjligt hål i isen och hoppas att man borrar någon i huvudet.Nu får man se om man hinner med något mer pass detta år men jag är duktigt taggad inför 2012 men jag ska inte klaga november december har varit bra för min del en 12a och ett helt gäng med 5or och ett par 7or så det skulle vara fel att säga något annat.


     Så till  nästa gång GOD FORTSÄTTNING.och KALLA FINGRAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar