tisdag 20 december 2011

Jul veckan = Fiske.

Då var det bara 4 dagar kvar till julafton och man kan fortfarande fiska från vanlig båt och inte en isbrytare:) men det får inte bli för många minus grader för då är det slut vatten tempen ligger ruskigt nära nollan:( men det hindrar inte en tok som mig.Har kört ett pass idag halv segt fiske medelvikten har gått ner men dom jag fick var det bra krut i feta och fina.I dag funkade inte jerkbait alls utan vanlig vobbler skulle dom ha en skumfärg som knappt går att beskriva. Huggen var det inte fel på det small till rejält i spöt när dom högg gött som bara den. Snittet på dom jag fick var på ca 3kg men dom kämpade väl i det kalla vattnet. Dom flesta fick jag på 2,5-3 meter vatten tempen låg på 0,1-0,3 i ytan attans så kallt det var om fingrarna när man skulle trillskas med krokar som satt rejält.Dagens sista fisk var en krutgumma på 6800 som gick och tjurade på 2 meters djup innan jag kunde landa den med ett gälgrepp dagen var räddad i vikt men varje gädda som landas i båten är lika mycke värd jag lyckades ju överlista den.
Rygg bredden är det inget fel på den har defenitivt förut sättning att bli större om den får växa utan att någon ska skryta med den för vänner och grannar.

Så till nästa gång ISKALLA FINGRAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar