söndag 11 december 2011

Det gamla Teamet.

Idag hade jag sällskap av min gamla team kompis Jörgen liebgott som kommit ner från linköping för att testa gäddfisket. Jag hämtade upp mannen vid kl7 för transport till båten när vi anlände till båten var det rejält högvatten 53cm över normalvatten stånd och det hade varit högre under natten. Det var bara att packa båten och ge sig iväg ut på böljan den blå och mot gäddvikarna. Vi började fiska strax innan soluppgången vi hade svårt att stå i båten för att jerka pga en tunn is hinna på toftarna som gjorde dom glas hala ett felaktigt mothugg eller en snabb rörelse kunde tippa den andre överbord men vi lyckades hålla oss torra. Vi hade ett par följen den första timmen utan att få dom att hugga så jag började misstänka att det skulle bli seg fiskat under dagen vi så fisk på lodet men tyvärr verkade det som att dom bara ligger på botten. Vi får ett par efter 2 timmars fiske men det är inga hugg att prata om det enda man kände var en lätt stöt.Jag vet inte om det kan ha med den full måne som är just nu en teori av många. men en sak var säker och det var att dom gäddorna vi fick var feta och fina. Vi lyckades att få 2st på 6 kilo så dagen var ju bra på så sätt men dom andra vi fick var mellan 73-85cm. Totalt fick vi 12st. Betena som gick bäst idag var tailar som fiskade väldigt långsamt på ca 2 meters djup vi testade även grundare utan resultat.

Så till nästa gång SLOW SPINN på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar