onsdag 26 oktober 2011

Nytt Slitpass efter den gröna drottningen.

I tisdags var det dax igen att ge sig i kast med skärgårds drottningen. Väderprognosen såg bra ut med måttlig sydost och åtta plus. Nu djävlar ska det väl släppa tänkte jag på morgon när jag körde båten mot tänkt fiskeområde.Vatten tempen hade sjunkit lite till sen Mattias och jag var ute nu låg den på 5,7 men steg en aning under dagen.När jag äntligen kom fram till området efter kryssande mellan grynnor i en halv timme. Guttans vinden låg bra mot dom kanter jag skulle fiska. Började i ytterkant på viken och körde mig sakta in fick en liten gädda efter 40miners fiske och hade ytterligare en lite på men som släppte. Skönt tänkt jag det står gädda i området i allafall nu skulle man bara lyckas med konststycket att lura gammal mormor eller bara mormor. Aktern på båten var fylld med alla slags beten allt från gamla hederliga vobbler till jerkbaits i olika storlekar och färger till gummibeten.Tidigare turer har 4playsoft varit ett säkert kort så det skulle bli en del bankande med den.En timme gick utan en enda kontakt nu var klockan nästan tolv och solen hade börjat värma vattnet så jag vände tillbaka mot området jag hade fått fisk i tidigare på dan.Vinden hade nu kantrat lite så nu kunde jag driva hela viken på bredden första driften gav mig en gädda på 2kg, upp igen och ny drift fast lite längre in denna gång,hade väl driftat knappt halva viken så har jag ett hårt och tungt hugg men tyvärr blev det en miss men en fin virvel blev det. Nya kast över samma ställe där jag hade haft hugget men inget.Gjorde en ny drift fick ett rejält hugg med lättare pump skönt tänker man men upp kommer en id på ca 2,5kg fel krokad i sidan nu snackar vi livebait nä skämt och sidor.Nästa kast så har jag efter en meter fisk som gör ett utfall i sista stund men missar och en fin mening kommer ur min mun jag kan inte skriva den meningen jag kan säga så här den hade inte passat i kyrkan. Nu var klockan efter halv fyra så det blev ett par drift till i samma område men det fortlöpte som tidigare på dan missade en skaplig och såg ytterligare två större fiskar glida iväg från båten. Tyvärr så har alla dagar ett slut så även denna men jag är rätt nöjd jag fick fisk och en massa frisk luft. Nästa tur får det nog följa med ett gäng med mörtar och se om dom tycker dom smakar bättre.Dagens bete blev soft4play i färgen skitmört. Nu är det bara att kryssa hemåt för att planera nästa tur. Till nästa gång TUNGA HUGG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar