söndag 2 oktober 2011

Höstens första Predatorpass.

Under veckan fick jag möjligheten att låna mina föräldrars bil så då bar det av ut på böljan den blå. Började morron med att fiska av den yttre skärgården utan större framgång så jag bestämde att kör in och testa grunt och sen jobba mig utåt igen. jag började fiska på djup på ca 1 meter och fick fisk på första kastet ingen att nämna men det var fisk. Nästa gädda som behagade att bita i min soft 4play var bättre ca 4.9 sen flöt det på med en och annan fisk det roligaste var att alla som jag fick stog från 1 meter och upp till ca 50cm och alla fick jag på soft4play testade en hel uppsjö med andra men inget verkade duga till dom. Sakta in spinning så var huggen ingen tvekan. Enda nack delen med soft4play var att dom släppte framme vid huvudet men ett grymt bete om gäddan står grunt. Dagens facit blev totalt 15 st vara av 5 över 4kilo. helt klart god känt fär att vara så tidigt på hösten. En annan sak som var rätt häftig var att det var så fruktansvärt mycke maneter på vissa ställen att det var näst intill omöjligt att fiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar