söndag 27 maj 2012

Nytt PB och knottbiten

Då har man kört ytterligare ett karppass jag är hel nöjd med två nya pb på en och samma dag. denna gång var det en spegel vid namn Cosmos som fattade tycke för mitt bete, den föll för ansjovis sardin med ett plastmajs på toppen. Denna fisk var det mer krut i än dom två tidigare första rusningen tog den ca 25 meter och när han väl stannade började han gå mot min markör och vist tusan börjar han släpa på den på minde lite om hajen filmerna. Så det var bara att sätta sig i båten och ut på vattnet och visst när man sitter där i båten så hör man det andra larmet men det visade sig att fisken hade tömt markören på lina och började släpa sänket till markören över botten. Lyckades få loss lina och nu ser jag karpen den var rätt trött nu så han kom rätt snällt till håven. Nu var det bara att ro in till land för foto och vägning könde att det var ett nytt pb. Väl på land så blev jag och Mattias invaderade av en helvetisk massa knott dom små asen kom från ingen stanns och jag lova dom bet satan. Nå väl fisken hamnade i vågslingan och vågen stannade på 7080 visst det var inget super lyft men lik väl en vacker fisk.

Cosmos 7080gr
När väl fisken var i sjön igen så blev man totalt blodfattig så denna vecka får man dricka blutsaft för att få tbx blod nivån:) innan jag fått fyr på grillen och kunde röka bort dom små fridstörarna såg jag ut som en boxare i ögonen. Men tidigare under kvällen hade grillen används till det den ska. Hade med mig ett par köttbitar och potatissallad och jag kan lova att det satt helt rätt. Nu väntar en vecka med barnen så det får väl bli att drömma om fajter men det kommer en ny vecka sen. Till nästa gång Fiska lugnt och ät gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar