fredag 25 maj 2012

Gösen som försvann.

Började veckan med gösfiske måndagen började ingevidare när jag sjösatt båten och kollade så allt funkade så visade det sig att elmotorn inte fick någon ström så det var bara att glömma den. Så jag gjorde ett halv hjärtat försök med bensinaren men det funkade inte så bra men jag lyckades få en liten gös på 45 min fiske sen fick det bli hemfärd för felsökning och nya tag på tisdagen. Var på plats vid halv sex på tisdags morgonen nu skulle det fiskas hade hela dagen för fiske men man ska inte ta ut något i förskott gösarna var som bort blåsta. Jagfiskade totalt 11 timmar och resultatet blev två st små gösar och två gäddor som var obetydligt längre än spöhandtaget. Då bestämde jag att det inte blev mer gös denna vecka men giftet sitter i kroppen men tar nästa göspass om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar