torsdag 5 januari 2012

Blött Gäddfiske

Efter att stormen Emil lagt sig var det dax att styra ut mot gäddvikarna igen. Tyvärr var inte vädergudarna på min sida började regna efter en halv timmes fiske och det ville inte sluta fören det var dax att åka hem lika så var barometertrycket en katastrof 960 stog den på när jag kom hem.Men över till fisket med tanke på förutsättningarna så hade jag skapligt fiske fick ca 12 gäddor med två över fem 5600 och 5440 medelvikten var lite högre idag än dom närmsta turerna.Dom var verkligen försiktiga idag många pillningar på betet och ett gäng missar.Tyvärr blev det inga bilder på någon av gäddorna pga regnet.jag hade även tre vind kantringar när jag började på morron låg vinden på syd & vred till sydost & ost och till slut till nordost det var även ett rejält högvatten när jag kom in med båten låg vattennivån på 63cm över medelvatten ståndet.Nu får jag se om det blir något mer fiske denna vecka det hänger på vädret om det blir något.

SÅ till nästa gång TORRA KLÄDER OCH VARMA VANTER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar