fredag 6 januari 2012

BB-Tail Dominerade Totalt.

Efter en kortare sovmorron packades bilen för färd till båten. Tempen låg på nollan och nordlig vind så det skulle bli ett kylslaget fiske idag men vad gör det man får vara ute och göra det man älskar nämligen bända gädda. När jag kommer ner till båten så ser jag snöbyar över Öland men norr ut ser det lovande ut upp sprickande molntäcke.Visst var det kyligt i vinden som var måttlig men på med vantar och upp i planfart.Hoppas att dom är på hugghumör idag efter att vinden lagt sig. Kommer fram och sätter på en BB-Tail i Lime silver som skulle få vinterbada en stund ankrar upp på 2,5 meter och dammar iväg tailen och låter den sjunka innan jag börjar en lugn inspinning efter ett 10 tal kast smackar det till i andra en den sätter in ett hårt mothugg dagens första gädda sitter,efter ett par ettriga ristningar börjar den gå mot mig den känns faktiskt lite bättre när den visar sig vid båten jodå det är en 5a helt klart,den har svalt hela tailen inte en nosringen syns.Lyckas få ett säkert gälgrepp trotts att krokarna sitter otäckt nära fingrarna.Lyckas få bort krokarna utan att skada mig eller fisken förmycke fram med ikeakassen och vågen och måttband.Års bästa 7620gr och 99cm lång.
Tänkt att jag skulle ta ett foto på ryggbredden på denna dam men hon tyckte att det räckte med uppståndelsen efter detta foto så hon sa hej på ett mycket speciellt sätt som tjejer kan mycket tidigt i livet ja just det taskspark men denna gjorde en taskfenena.

Efter att jag satt tillbaka henne forsatte jag att fiska men dom var svåra idag med hittade fisk på ett par ställen till men ingen som kom upp i hennes kaliber men vist var det fina fiskar dom övriga gäddorna snittlängden låg på ca 80cm. Idag dominerade BB-Tail totalt troligen för att jag kunde ta hem den riktigt sakta med små ryck varvat med spinnstopp.Vatten tempen låg på 1,4 när jag kom ut och när jag avslutade fisket hade den sjunkit till 0,9 och det var nog ett par minus i vinden  för draggrepet frös och jag fick is sörja på linan sista 40 minutrarna av fisket. Summa sumarum totalt 14 gäddor i båten.

SÅ TILL NÄSTA RUNDA RIMFROST PÅ DURKEN.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar