onsdag 15 juni 2011

Vertikal pass


1420gr

Då var det dax för vertikal fiske efter gös igen,hiter dax har det gått dåligt för mig med två små på ca 30 cm. Jag anlände vid sjön ca 06,00 hade sjösatt båten vid 06,30 vädret var helt okej en måttlig västlig vind och mulet.Det var gott om ekon i mellan vattnet med både stim med betesfisk och enskilda större ekon men med min vanliga tur så hade jag glömt skruvmejsel hemma så jag kunde inte skifta givare på ekolodet. Fick en liten gös på tredje platsen efter den var det dött, körde över sjön till den sidan där vinden låg på och hittade ett fint område med hård kuperad botten och endel betes stim. Hittade ett par fina bollar med småfisk på 4,5 meter som jag fiskade runt och fick ett riktigt bra tillslag i spöt upp kommer dagens första god kända gös på 1980gr den tog utan att tveka på en metallic carrot fine´s, fortsatte att fiska runt stimmen men inget mer.Flyttade ut mot djupare vatten hade kontakt där men bommade gled tillbaka mot markören men nu hade vinden ökat och blivit byig med toppar på 10-12m/s men det var inga större problem men den skulle öka mer fram mot middagen och eftermiddagen.Hittade några ekon som stog ca 1meter över botten så jag droppade en fine`s atomic chicken den stack snett ner under båten tillföljd att jag kunde se den på lodet ett av ekona visade intresse för den utan att tveka så det blev 2 två som fick syna båten en mindre fisk på 1420gr men det var kul att se när den högg. Nu hade vinden ökar så jag kunde ligga på 80% gas pådrag och båten låg stilla så jag bestämmde att det fick vara för dagen.

1980gr




Så till nästa inlägg fiska lungt och Karate hugg på er!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar