måndag 13 juni 2011

Jiggflugor

Nu har jag gjort ett par egna jiggflugor själv. Tyvärr verkar min hantverkare från en annan ort glömt tillverka så jag tog lagen i egna händer och dammade av det gamla flugstädet. Fick in handla lite zonker remsor i varierande färger. Jiggskallar har jag i varierande vikter men jag har bundit på 15gr och 21gr till att börja med. Det som jag tycker var svårt är att veta hur lång svansen ska vara och hur långt man ska styva upp den,men det får jag prova mig fram till. Det tog inte så lång tid att göra varje jigg men visst är det lite pill med dessa zonker remsor men jag är nöjd med resultatet.

 

Man är ju ingen proffsbindare direkt men övning ger finger färdighet heter det ju.Bara att gösen finner dom aptitliga. Får se om jag kan ta lite bilder när jag binder ett ludet bete senare och lägga ut på bloggen och vem vet det kan till och med bli att det går att sälja några om det finns intresse,men än så blir det för eget bruk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar