söndag 5 juni 2011

Gös pass nr 3

Nu har jag kört mitt tredje göspass för året. Fredagen den 3 juni bar det iväg med bilen packad för vertikal och trolling. Vädret var på bra humör med dryga 25 grader och lite vind. När jag kom ut till området jag skulle fiska var det bara att börja leta hårdbotten och branter, hade ett par pill men missade på första branten. Vid nästa stopp hade jag ett par fina bollar med betesfisk som fick utforskas fick en liten gös på ner släppet. Tyvärr så var den under mini måttet men jag spräckte nollan i allafall. Resten av vertikal fisket fortsatte med lugn i spöt. Det låg ytterligare två båtar på sjön och trollade men ingen av dom verkade få något.Vid halv tio åkte trolling spöna i vattnet för att kolla om gösen var på bättre humör att sätta tänderna i en nisse istället för en gummi jigg, men efter tre timmars körande så står gösen som segrare dom andra båtarna la av vid elva.Men att gösen gick segrande ur det passet kvittar det var en underbar eftermiddag och kväll med en fin solnedgång enda problemet var att det var mygg mitt ute på sjön. Men det är bara att ladda batteriena och på det igen. Så KARATE HUGG på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar