onsdag 26 december 2012

Vart tog vintern vägen

Får börja med att önska alla en God Jul i efterskott. Har varit en del att gör nu innan jul så det är därför det inte har hänt något här. Men jag ska försöka att bättra mig och komma med nåt fiske om man vågar sig ut på isen. Väder guden kan ju inte bestämma sig hur det ska vara antingen permafrost eller nåt slaskigt elände. Jag tillhör den delen som har en rejäl respekt för fruset vatten. Men det verkar som dom som vågar sig ut på isen har bra fiske, snackade med en kompis idag som satt ute på isen och han hade missat en större fisk och fått en få ca 5kg. Just nu sitter jag fast med kidsen och mellan sjukorn som går så här års men hoppas och håller tummarna att is eländet ska hålla nästa vecka då får det bli ett eller två pass.

Mitt sug efter att känna den GRÖNA DAMENS TYNGD är TOTAL !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar