måndag 10 december 2012

Kung bores Mantel

Då har Kung Bores svept sin mantel över Gäddvikarna för i år, visst går det att fiska efter gäddan fortfarande men har inte någon större lust med vinterbad. jag väntar hellre än få gå hem med blå frusna kroppsdelar bara för att man måste ut på första isarna. jag snackade med Johan för ca två veckor sedan och kollade om dom kört något innan kylan dök upp men det hade dom inte det jag fick höra av den metrologen var att vänta ca två veckor så slår vinden över på syd och då kommer det bli pluss, ja dessa veckor har gått och visst termometern visar på -1 och för ett dygn sedan visade den - 19 och snöfall hehe. Men jag tror att boysen med 4x4 bilar har lagt sina påkar på hyllan och båten väl stuvad för en vinterförvaring ;) Ser detta som ett tecken på att våra pikevikar får vila ett tag för det har varit ganska hårt tryck på många under hösten. hoppas själv på att det kan bli något ispass i början på 2013 skulle sitta fint med en feting på ismete :) men vad tusan gör det om jag inte får det, det kommer en vår då ska det förhoppningsvis bli någon träsktant som får syna mattan.

Så till sist Ta det lungt på isarna. Svårt att fiska från andra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar