söndag 30 september 2012

Försmak på gäddhösten idag.

Har kört två gäddpass denna vecka ett i tisdags men det är inte mycke att skriva om förutom att metrologerna borde någon gång lyckas. Men idag var det ett längre pass i skönt höstväder med lagom vind och inte mycke regn, har fått låna en båt av Klinta så jag tackar honom för att jag får låna hans linder. Testa runt en del idag både djupare och relativt grunt ca 2,5m hittade piksen  på 2,5 meter visst var det gutt när det dunkar till i spöt av dessa gröna maskiner tyvärr var medelvikten inte mycke att urra för men det blev en topp på strax över 4kg. den fattade tycke för en galgspinnare (spinnerbait) rätt kul hugg faktiskt var min första fiske på dessa beten har haft två stycken i lådan sen förra våren har testat dom ett par gånger men utan resultat men nu kommer dom att få simma fler gånger och hoppas att det kommer bättre fisk på dom. Det var inget speciellt fiskesätt som stack ut idag utan jag hade fiske på både jerk och tailar. Tyvärr så är vatten tempen lite för hög än för att det ska vara riktigt hett men nu går vi ju in i oktober så nu ska den väl börja sjunka ner mot trivseltemp för damerna och för oss som älskar dessa och sen blir man ju av med alla dessa nöjes åkare som far omkring i skärgården. Tacka vet jag att få ligga i någon vik på hösten när tempen visar 6grader i vattnet och 8 i luften då lever man verkligen och bonusen kommer i form av en väl matad predator så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar