söndag 24 april 2011

Mina vertikal grejer

Det är snart dax att dra igång vertikalfisket så rullarna har fått ny lina en med 0,10 strikewire vertical och den andra med 0,08 strikewire vertical. Jag kör två stycken daiwa megaforce till mit fiske spöna är BFT walker 40 gr det andra är BFT vertical 28 gram. Jag har beställt mig ett Fox Rage 35gr som skall få ersätta walker spöt. Jag är nöjd med spöna men walker spöt känns lite mjukt i klingan.

Och nu över till lite vertikal jiggar.Jag kör med ett gäng olika modeller som från pintails till paddeltails.
Denna låda är det bara Shaker i. Dom fiskar nästan bäst när gösen eller abborrarna är aktiva men ingen regel utan undan tag.Jag tycker dom fiskar bäst när man lyfter dom relativt snabbt och sedan håller dom stilla ca 5 sek sedan släpper dom långsamt ner mot botten igen.
Fin´s låda plus två scatter tails

Fin`s är en så kallad splittail den fiskar bäst när det är kallt i vattnet eller när fisken är inaktiv.Jag har fått fisk på denna modell mitt i sommaren den är även populär till det pelagiska vertikalfisket.Scatter tailen kan jag inte säga så mycke om har bara testat det ett par gånger.


Gott och blandat låda 1

Denna låda har jag både split tails och paddlar.Hammer jiggen och relax jiggen fiskar bättre när det är varmt i vattnet. jag har även ett per fox som jag inte testat mycke.
Gott och blandat låda 2


Mer kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar