torsdag 14 april 2011

Första Gäddturen 2011 avklarad.


Då var första turen för 2011 avklarad tyvärr blev det inget vidare fiske bara 3 små stackare. Jag tänker köra ett nytt område i år så det lär bli en del letande innan det kommer någon belöning skulle jag tro. Men jag fick prova dom nya betena och bom var till belåtenhet Wolfcreek betena var helt kanon  Dom rekommenderar jag.Sen hade jag ett par spinnerbait som skulle testas, pig spinnerbait Det var ganska tung att spinna in den är jag inte så nöjd med därimot har jag 2 st spinnerbait från CJ som var helt ok att fiska med mycke lite motstånd i vattnet. Jag provade även 4play soft dom var mycke fina i vattnet dom kommer absolut att testas mer. Tillbaka till fisket det verkade som att en heldel gädda hade lek för på flera av platserna jag var inne på fanns det rom på botten. Men skam den som ger sig det är bara på det igen med nya tag.

      
      
Man måste ju ta paus i fisket för att klara av ett gäng timmar med att svinga betena ett par bratwurst på grillen med stark senap och kaffe så var det fixat.

Till nästa gång BÄND STORT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar