måndag 29 augusti 2016

Helgen som gick i oturens tecken.

Ja fredag och det stod karpfiske på schemat i stece. Kom ner till dammen vid 15 tiden i 25 gradig värme. Börjar med att ta ett varv runt dammen för att kika om jag kunde hitta karparna. Uppe i västra hörnet hittade jag karparna som stod o solade o plöjde i ytan. Så blev en plats i stora dammen valet föll på toan tänken var att vinden skulle ju vända undr natten till västlig så jag kanske hade möjlighet att lyckas lura någon eller några när dom driftade ner mot ostkanten. Packade i allt i båten och rodde över till platsen. Skulle även få besök under helgen av mina söner Max o Måns. Max var först ut på fredagen. När han kom så lämnade jag han på platsen o sedan var det lite båt flytt bort mot svanön han hjälpte mig med att ta imot båten första platsen kom jag inte in nog så han kunde ta tampen som tur var för han upptäckte ett nytt jordgetingbon. Så flyttade den ett par meter till. Sedan var det dax att sätta tällt och fixa spöna inför helgen. Betena föll på spottedfin catalyst popup o wafter. När allt var uppe och ute så gick jag bort till båten för att kolla och stannade till vid getingboet tyvärr så kom jag väl lite för nära var av en kamakasi geting tog sikte på mig o stack mig på överläppen o jävlar vad ont det gjorde 😨 tog inte många minuter innan läppen började svullna så man såg ut som ett misslyckat botox jobb 😂 kvällen blev lugn på fiskfronten hade några rullningar. Men det var en fantastisk kväll med varmt långt in på natten. Vid halv sex gav mitten larmet ton Max fick ta den fisken men tyvärr snaggade den sig i näckorna och släppte. Lite sur för det så slängde han sig i sovsäcken igen o jag riggade en ny bulle och ut igen. Resten av morronen blev lugn. Vid strax efter tolv så piper mitt vänster larm att det är fisk fram o lyfter ddt o fast fisk lyckas få bort den från näckorna och får den mot mig men 10 meter från land gör den en rusning och krokfästet släpper😡 fan fattar inte ett dugg kroken vänder bra men verkar inte fästa rätt på med nytt o ut igen. Måns kommer ner vid 13 tiden för skiftbyte med grillning och lite snack med Max o Mio o Måns. Till kvällen mäskade ja på med bullar o lite pellets. På med en popup på höger spöt mitten spöt fick en bulle direkt ur påsen med ett fake majs på och vänster spöt blev det en wafter på. Nu var det riggat o klart o utlagt det köndes kanon hade ett par fina rullningar över mäskplatsen på mitten spöt. Men för natten var lugn bara mys med Måns. Kommer inte ihåg vad klockan var när vi la oss. Men somnade gott gjorde vi. Vid 03,35 vaknar jag av ett pipande larm ut i mörkret och lyfte yes fast fisk o  känner tunga pumpningar i spöt men till min förbannelse så har mitt captiv backlead snott sig. Får loss det och känner att fisken går åt höger mot ett sten rös som ligger där plus ett par hobbar med näckor och jodå den lyckas ta första näckorna till sin fördel så rätt som så slaknar linan och allt är över 😭😭😭😭 bara att lägga om och krypa ner igen. Resten av morronen hände inte ett dugg. Så bara att riva och ta ny tag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar