tisdag 22 januari 2013

Mitt och ditt vad är det ?????

När jag var liten fick jag lära mig att det som inte var mitt ska man inte röra om man inte hade fått lov. Men idag verkar det som om att det som är mitt är allas. Jag har haft en mörtstuga liggande i en privat sjö under ett par veckors tid. När jag skulle vittja den så visade det sig att någon som inte visste vad sitt och mitt betyder. Så vederbörande hade varit så jävla nyfiken att han hade gått över halva sjön för att kolla vad det var och dragit upp stugan till iskanten men när han inte fick upp den genom hålet jo vad gör man då, jo man drar i den så att armarna går av. Det är ju synd att man aldrig kommer så man kan få tag i en sådan person. Men jag hoppas att han kommer att få smaka på sin egen melodi. Denna modell av mörtstuga är ju inte gratis så det känns när något sånt här händer.Jag blir så le när sånt här händer. Nu får man köpa sina beten istället bara för att klåfingrigheten tog överhand på någon.

Slut ord. Låt andras grejer vara ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar