söndag 10 juni 2012

Lätt ena gången omöjligt nästa.

Då var man hem kommen från en tredagars sittning efter karp och jag är lika fisklös nu som jag var när jag åkte. det enda jag har fått under sittningen är väl ca 200 knottbet, dom var defenetivt på hugget dom små kräken. Min strategi för detta pass var ungefär detsamma som förra fruktigt och stinkare och upp mäskning på branten utanför.
Man ska fiska med flaggan i topp

Vinden skulle ligga som förra gången med ostlig och vridande mot syd men tänkte att nu har ju denna plats mäskats i ca två och en halv vecka så jag bestämde att sitta kvar hela passet.När jag kom upp på torsdagen så hade jag en fisk som rullade enbit utanför min mäskplats så det kändes rätt så lovande la ut mina beten under eftermiddagen ihopp om att jag skulle lura något,men timmarna gick och larmen var absolut tysta. 

Lyxlunch på lyxkrog
Fredagen kom och larmen hade gett ifrån sig ett par singelpip bara under morgon timmarna troligen var mörten inne och snyltade.Vid middags tiden kom Mattias med en leverans med 2,5 kg fina bullar åt mig och det blev lite sketsnack som vanligt om både dittan och dattan. Efter att Mattias hade åkt över till sin plats så var det bara att sätta sig och spana efter karparna som försvann hihi.Nä skämt och sidor jag såg ett par rullningar men inte i närheten av min plats.Fick även selebert besök under eftermiddagen av Jovan som kom upp och snackade det blev både karpsnack och givetvis en heldel gäddsnack:). Under kvällen drog det in ett regnområde så det var bara att krypa ner och släcka ögonen. På lördag morgonen var det som vanligt tyst och tomt i karpsäcken. Nu var det dax att ta en paus i fisket och åka och kolla på grabben när han lirade fotboll och sedan fick man ju fylla på proviant med. Jag kom tillbaka runt middags tiden Mattias hade redan packat och åkt hem så nu var man ensam. Tänkta att jag skulle kolla djupet runt min pl och även dra en sväng över djupdelen av sjön så jag hade tagit med mig mitt ekolod( japp desperat haha) Såg ett par stora ekon mitt i sjön på 3m kurvan men inget in mot kanterna. Så det hjälpte mig inte mycke men nu var det en natt kvar men ska säga att tvivlet hade dykt upp. under eftermiddagen dök det upp en Makaonfjäril som höll mig sällskap endet en timme.
Hade även sällskap av ett par tusen grodyngel som drog fram och tillbaka längs med kanten.På kvällen flyttade jag det ena spöt in bland alla näckrosor ihopp om att det skulle vara någon karp där. Men på morron var det totaltystnad kunde tro att batterierna i larmen hade dött av tristress av att inte ha något att göra, så ut och dra lite i lina jo dom funkade. Så mitt facit blev en stor NOLLA till mig och vinst för karparna, men jag kommer tillbaka och då ni. Kan väl lägga till att dom enda som har haft roligt i karsgöl är fiskmåsarna dom har roat sig med att para sig en fem gånger om dan dom asen funderar på att anmäla dom för trakasserier haha.
Nu väntar en vecka med torka i fiskväg. Det enda som jag kommer att funderar över är vad man ska göra för att komma tilltals med karparna i den pölen.

Så till nästa gång HÅLL HÅVEN TORR det gör jag. HAHA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar