onsdag 14 september 2011

Karpfiske med vindkaos.

Nu har jag kommit hem efter ett blåsigt karpfiske. Måndags kvällen var fin med lite vind som låg bra rakt in i ostviken det kändes het, efter mäskning och uppsättning av tält och allt annat som skulle upp var det dax att slänga ut betena. Valet föll på cc.moores live system, live system strawberry och min favorit water insect xl. När spöna var på plats var det bara att luta sig tillbaka och njuta av lugnet före stormen med ordets rätta betydelse för på natten tilltog vinden betydligt.Vaknade av att larmen pep av vind byarna under hela natten och morgonen. Tyvärr vekade det som barometern hade fallit, och med karparnas matlust. Men jag hoppades på att sista natten och morgonen skulle ge något men vinden mojnade inte det minsta under natten mot onsdag så det blev en fisklöst pass. Endel av vindbyarna var så kraftiga att min håv lättade och flög upp på spöna och vid ett tillfälle låg den och guppade i sjön så snyggt tur att den flyter. Men skam den som ger sig för till helgen ska jag på det igen och hoppas på att det inte ska blåsa så hårt. Jag vill så gärna ha en sketen karp i år.

Så till nästa gång SKIT FISKE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar