onsdag 23 mars 2011

Några nya gäddbeten

Pig spinnerbait 65gr

McTail Svartzonker slowsink
 Har gjort några inköp för dom gröna damerna. Jag var nyfiken på spinnerbait det har skrivits en hel del om dessa muskie beten, som även har börjat skörda större exemplar även i Sverige så man får väl prova en av dessa monster spinnare. Jag köpte The pig spinnerbait på 65 gr och en längd på ca 20cm.Det finns en djungel av spinnerbaits på marknaden i Sverige.Sen har jag köpt två st McTail svartzonker slowsink, tailbeten har ju varit poppis under ca 2 år jag har provat Zalts modeller med skapligt resultat, men McTail rör sig som ett jerkbait med ett skapligt glid i sidled. Just denna modell som jag valt väger 90gr och fiskar mellan 0-1 meter finns en till modell som väger 120gr och som fiskar från 0,5 till 2 meter.Jag har testat att sätta tailar på vanliga jerkbaits men inte fått dom att röra sig som jag vill,men det är helt klart att en jiggstjärt får betet att röra sig vid minsta rörelse som kan vara dödligt giftigt när gäddorna inte riktigt är på hugget.Det ska bli mycket intressant att testa dessa beten så fort isen släpper sitt grepp om gäddvikarna. Jag kommer att skriva om test resultatet. Så fram tills dess STEN HÅRDA HUGG på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar